Wednesday 31 October 2012

Tentang kulit muka

Lama sudah aku tak menaip.

Al maklumlah, sibuk bebenar mencari bilik untuk di sewa. Xlama lagi , bermulalah episod baru aku dengan housemate baru. Emm..7 bulan lepas tu, house mate + room mate baru. jeng jeng jeng...

Ok.kali ni, aku nak cerita tentang kecantikan. Sebab baru lepas belek2 muka.hoho.. Sekarang ni, aku sedang sibukk je nak mencantikkan kulit muka, geram betul bila parut xhilang2,pastu tumbuh pulak jerawat baru. Tensen.... Lagi2 bila fikir2 nk jadi isteri orang ni ..Arr..Terbayang2 dgn kulit muka yang flawless dulu2..(sekarang baru tau erti penyesalan)..ok, perkara yang lepas kte kenang kejap2 je, masa hdpn lbh penting. Cewahh...

Lagipula, daripada pembacaan aku kat blog Dr. Haseenah, stress adalah faktor tertinggi penyebab jerawat . So, aku kena cuba untuk lebih banyak beristighfar bila nak stress.Cuba!!

Jerawat aku biasanya tumbuh bila nak dekat waktu2 tet..  Bila harinya sampai, kalau pandai jaga, surut lah dia.parut tu, maleh nk cerite. Sekarang, aku pakai produk rangkaian cosmoderm since lepas puas membelek & membaca review orang ramai dalam alam maya ni yang katanya bagus & natural based.(Aku sekarang mmg tengah move towards natural based produk, daripada foundation, mineral powder sampailah kepada pembersih muka).Tak tau la samada kesedaran ni dah terlambat ataupun masih ok lagi..=]

Seingat aku, aku pernah guna Vitamin E oil 30,000U , waktu zaman sekolah dulu.Tu yang muka putih (gelap sebab berkawat xhabis2) and parut hilang.Kenapa aku xterus pakai eh..? Oo..sebab susah nak dapat kat kedai waktu tu, cuma farmasi terpilih je.So, lepas tu, aku dah xd masa nak cari botol ajaib tu lagi.

Yang aku nak ceritakan sebenarnya adalah, krim Cosmoderm..Tea Tree Oil Anti Blemish X-Press . Aku tertarik nak beli sebab aku ada terbaca review seorang blogger .Waktu jerawat ni mula bersenang lenang last week, lepas basuh muka, aku terus bubuh krim ni secara tipis. Hari pertama rasa macam xd apa2 perubahan.Kata X-Press..Mula la aku fikir, ni mcm stok2 krim Oxy.Pakai lama2 pun xd makna,cuma kulit je rs kena bleach! 

Tp, Cosmoderm xda la rasa kat kulit & bau mcm Oxy.

Ok,xnk membazir.Hari kedua aku pakai lepas pakai toner and pelembap.Pun, macam sama. Next day, aku decide, aku follow instuction,lepas basuh, terus bubuh, xpyh pakai toner or pelembap.Plus, aku tidur mengiring opposite daripada jerawat yang tumbuh. Yg ni, aku saja fikir secara logik.^^.

Tup2..jerawat pun kering.So, aku decide..lepas ni boleh beli lagi.Its work on me!



P/s : Nak share juga ni. Aku rasa faktor air minuman juga sangat membantu sebab waktu tu, cuaca sentiasa panas,so aku meneguk air masak sepuas-puasnya sehingga tak terkira kekerapan ke toilet dalam satu hari.ahah!

Lagi,sekarang aku tengah consume Glutacol.Pagi & Malam as a supplement.Yang ni, aku xnk review lagi sebab belum pasti kesahihan keberkesanan pada aku sendiri.Once opis mate, family & encik dah tegur bagus,aku terus buat review tentang Glutacol pulak.Kalau x, xde le.Ching!




I blog with BE Write

No comments:

Post a Comment